בואו נשים את הדברים על השולחן, טיסה היא חוויה מרגשת עבור מרבית האנשים. אמנם יש כאלו שעבורם טיסה היא חוויה מלחיצה ויש כאלו שעבורם היא חוויה משעממת כמעט, כמו נסיעה באוטובוס.
למרות ההתרגשות הכללית מטיסה, כאשר אנחנו טסים במטוסי הנוסעים הגדולים החוויה של הטיסה עצמה פחות מורגשת. מדובר במטוסים גדולים, כבדים שקשה להרגיש את חווית הטיסה המלאה של המטוס באוויר, לא כמו החוויה של אטרקציה טיסה שניתן להרגיש בטיסה אמיתית במטוס קטן.
אטרקציות טיסה – האם זה בטוח?
אמנם בכל טיסה יש סיכונים, אך אלו פחותים כאשר טסים במטוסים קטנים בהם יש פחות דברים שמתקלקלים. טיסת החוויה, נעשית באזור הקרוב ובסמיכות לאפשרויות נחיתה (לא חוצים אוקינוס), הטיסה מופעלת ומודרכת על ידי טייס וותיק ומומחה, לצד מערכת מגדל פיקוח ובקרה מקצועית שמלווה לאורך כל הדרך את המטוס וסביבתו.
בנוסף, המטוס של אטרקציה טיסה, פעיל באופן תדיר ועל כן כל הזמן נבדק ומתוחזק ונמצא ברמה בטיחות גבוהה במיוחד.
איך מתבצעת אטרקציה טיסה?
אצלנו בחברת Asim תוכלו למצוא מספר חבילות אטרקציות טיסה, ליחיד, לזוג ועבור שלושה. בכל טיסה כזו יש מדריך טייס מקצועי שמטיס, מפקח ומדריך ו"טיס מתלמד" (אתם) המטיס בעצמו את המטוס במשך חצי שעה. הכל מאד דומה לשיעור נהיגה עם מורה לנהיגה רק שהפעם זה באוויר ואין חנייה ברוורס.
בונוס- בהתאם לכמות "הטייסים" (משפיע על מספר המקומות במטוס) יש אפשרות לצרף מלווים שיהיו איתכם במטוס, יעודדו, יצלמו ויהיו יחד איתכם בחוויה המיוחדת הזו.
האם יש מגבלות למי שיכול להטיס את המטוס?
בשונה מקורסי טיס והכשרות לטייסים, בהם הטיסים נדרשים לבדיקות רפואיות ומבחנים פיזיולוגים שונים ולהציג רמה בריאותית גבוהה במיוחד, במקרה של טיסה חווייתית בסימולטור, כל אחד יוכל להיות טיס ללא קשר למצבו הגופני. הסיבה לכך היא, שיש איתכם במטוס טיס מורשה, מקצועי וכשיר למקרה שתהיה בעיה ובכל מקרה במקרה שבו הטיס המתלמד לא חש בטוב, הטייס המקצועי נוטל את ההגה.
סיכום
חווית אטרקציה טיסה מתומחרת בכמה מאות שקלים, בהתאם לכמות הטייסים, סכום כסף לא גבוה במיוחד לסוג החוויה, בוודאי ביחס לפעילות אתגריות אחרות.
לדעתנו המחיר משתלם עבור חוויה של להיות באוויר, להרגיש ממש, אבל ממש את השמיים, את התנועה ולראות את כל מה שלמטהו ובצדדים מזוויות ראייה שלא רואים במטוסי הנוסעים.
והכי חשוב, תזכרו, אתם מזיזים ומחזיקים בעצמכם מטוס באוויר. תגידו לעצמכם את זה שוב, להחזיק מטוס באוויר.