מגיל קטן חלמתם להיות בתא הטייס, מטיסים את אחד מהכלים המדהימים ביותר שיצר האדם אי- פעם. בתור ילדים הטסתם דגמים של טיסנים עם ג’ויסטיק מקצועי ורציתם לגעת בשמיים. או ששיחקתם בסימולטורים למחשב שמדמים את הטיסה בצורה לא רעה. אז אולי זה מפתיע לחלקכם אך כיום אפשר לקחת שיעור טיסה במחיר סביר ולהפוך להיות טייסים תוך פחות משנה!
אל תתפשרו כשדובר בשיעורי טיסה
בשוק ישנם בתי ספר לטיסה שמציעים מחירים זולים מן המצופה אך זוהי מלכודת דבש. אם טייס פרטי שעבר לפני יומיים את קורס הטייס שלו לא מומלץ לקחת חלק בדבר גם אם מדובר בחצי מחיר ומטה. מדובר פה בעניין של חיים ומוות ואתם רוצים להיות מכוסים מכל כיוון ולדעת שהמטוס הוכן בצורה הטובה ביותר לפני הטיסה על- ידי צוות קרקע- אוויר מקצועי שלא יפספס אף פרט ולו הקטן ביותר. מיותר להגיד שבטיסה במטוס לא כמו ברכב, אם המטוס “נתקע” באוויר אי- אפשר פשוט לשים משולש על אחד העננים ליד, לשים אפוד זוהר ולחכות לגרר שיגיע להניע לכם את המנוע השני של המטוס, סביר להניח שהמטוס יתרסק, במיוחד אם מדובר בטייס חאפר שלא הכין את המטוס כיאות לטיסה. אז אנחנו לא מנסים להפחיד אתכם בסך- הכול כדי להזהיר שלא כדי להתפשר על מקצועיות, מדובר בכלי מדהים שהיכולות שלו בלתי רגילות אך מצד שני הוא גם כלי מסוכן מאוד ואין להתפשר על בטיחות.
תחביב מדהים ואפילו קריירה
בבית ספר לטיסה שמכבד את עצמו תוכל למצוא מגוון גדול מאוד של התמחויות באוויר. דבר ראשון ההחלטה הבסיסית ביותר האם להטיס מטוס קל(בדרך-כלל ססנה 147 או ססנה 172 תלוי במידות פרח הטיס) או במסוק. הלימודים על מסוק מורכבים יותר, לוקחים יותר זמן ועולים הרבה יותר כסף. במסלול לטייס מתחיל(במטוס קל) תצטרכו ללמוד לפחות ארבעים שעות אך מומלץ לקחת לפחות שישים, מהניסיון של בית הספר, מדובר בפועל בפחות או יותר שיעור טיסה אחת בשבוע במשך פחות או יותר שנה. לאחר מעבר של מבחן מעשי על ידי בקר של רשות התעופה, ושבעה מבחני תיאוריה שממש לא בשמיים לעבור אותם אתם כבר נחשבים לטייסים! וכבר אז זכיתם בתחביב מדהים וביכולת לקחת את המשפחה לחופשה בשמי הארץ, להמריא ולנחות על הקרקע ללא סיוע של מדריך בתנאי מזג אוויר סבירים וריאות טובה.
לאילו מבינכם שיש להם את הזמן(ואת הממון) ורוצים לקחת את העניין לשלב הבא להפוך את הטייס מתחביב לקריירה ניתן לקחת מסלולים שונים של הכשרה: טיסות צילום, טייסי גשם, טייסי ניסוי, מטוסי הדברה, מדריכי טיסה. מדובר בקורסים יותר תובעניים בלפחות אלף שעות טיסה, ידע תיאורטי נרחב על מטרולוגיה, הכרה של שדות תעופה בארץ ובעולם, שיעורי אווירודינמיקה, הכרה טכנית ברמה גבוהה יותר של המטוס. אך כעבור שנתיים עד שלוש שנים יכול להיות שתוכלו לעזוב את העבודה היומית שלכם ולעוף בשמיים כמו שחלמתם מאז שהייתם ילדים!
מדריכי הטיסה – טייסים לשעבר בחיל האוויר
הצוות שלנו מקצועי ומיומן וייקח אתכם בכל שלב של הדרך עד שתהיו מוכנים להטיס את המכונה המדהימה ביותר שהמציא אי- פעם האדם. הם ייקנו לכם תחושת ביטחון מלאה, יעבירו לכם תדריך מדוקדק בכל שיעור בנושא ספציפי. במהלך השהייה באוויר יישב איתכם בתא הטייס מדריך מקצועי שראה דבר או שניים בחייו ובלי קשר גם מגדל הפיקוח שלנו מאויש על- ידי בקרי טיסה מקצועיים שמתסכלים על הרדאר ואף כלי טייס של בית הספר לעולם לא נעלם מעייניהם.