טיסה, לא מכון כושר
החלום לעוף באוויר ולהטיס את אחד מהכלים המדהימים ביותר שהומצאו על-ידי האדם תמיד היה נראה יקר המציאות בשבילך. הסטיגמה שרק אנשים שאין להם מספר במשקפיים, שיכולים לעשות אלף שכיבות שמיכה. בטח גם שמעת על המבחנים הטכניים שעושים לטייסים לפני הגעתם ליום הגיבוש בחיל האוויר.
אז אולי אם אתה צריך להטיס מטוס סילון בתנאי מזג אוויר בלתי אפשריים, יש לך כיסא מפלט שנוחת בשטח אויב ואתה צריך לפלס את דרכך הביתה אז כדי שתהיה רמבו. אך כדי נטו להטיס את המטוס אינך צריך יותר מקואורדינציה טובה, ראש טוב על הכתפיים וכדי ללמוד קצת חוקי אווירודינמיקה, מטרולוגיה בסיסית וצבירה של שעות אוויר. אל תיכנע לסמלי הסטטוס המגוחכים שהדביקה החברה לטייסים. בסופו של דבר מדובר בכלי תחבורה, לא בסמל ליופי או עיניים טובות.
טיסת ניסיון
אם אינך בטוח שטיסה מתאימה לאדם כמוך, בגלל שאתה גדול מימדים, מבוגר מדי(כביכול) נמוך או מרכיב משקפיים. בוא לבית הספר לטיסה, תוכל לבחור מדריך שנראה לך מצוות טייסים של בית הספר. הם יסבירו לך לפני העלייה לאוויר בדיוק מה עליך לעשות בתדריך מסודר, יהיו לצידך בכל שלב של הדרך, תעלו ביחד לאוויר עם סט בקרים לכל אחד מימכם ובתום הטיסה(שכבר תבין שכל העניין אפשרי לחלוטין) תעברו תחקיר שבו יגיד לך הטייס אם ביכולתך להמשיך לעשות את הקורס. ורק במקרים חריגים ביותר נאמר לחניך טיסה שאינו יכול להמשיך בלימוד הטיסה.
סימולטור טיסה
אם אתה עדין חושש לעלות לאוויר, נראה לך שזה מסוכן למרות שיושב לידך מדריך מיומן ששליטתו בבקרים אינה מוטלת בספק, ולימוד טיסה כבר מזמן מאחוריו ישנה אפשרות נוספת. בבית הספר אחד מהכלים ללימוד טיסה הוא הסימולטור ההידראולי שלנו. מעבר לכך שהסימולטור מורכב על תא שמדמה תא- טייס אמיתי, מורכבת עליו מערכת של חיישנים שמניע את התא עם כל תנועה של הג’ויסטיק. הסימולטור מדמה את דגם המטוס שיהיה לתלמיד בזמן אמת ומראה לך בצורה ריאליסטית יחסית, איך תהיה התחושה בזמן הטיסה באוויר וכמובן שילווה אותך בקר טיסה בזמן הזה ויסביר לך בדיוק מה היו ההשלכות של כל תזוזת בקרים שעשית.
בטיחות מעל הכול בלימוד הטיסה
גם אם כבר בנקודה הזאת החלטת כבר ששווה לנסות לפחות פעם אחת לעלות לאוויר ולהגשים את החלום שלך רצינו להרגיע אותך, להגיד לך שהמטוסים בבית הספר ללימוד טיסה מוכנים מראש על- ידי טובי אנשי הצוות, אנשי קרקע- אוויר ששרתו בחיל האוויר ולא יתנו שיקרה מצב שמנורה אחת בלוח המכוונים לא תפעל, מכשירי הקשר תמיד בתקינות מלאה כמובן שגלגלי הנחיתה וההמראה. הצוות עושה בדיקה משולשת כדי לוודא שלא יהיה “תקלות קטנות” באוויר ושעלולות להוביל לאסון.
המטוס הקל מדגם ססנה 172
אולי שמעתם שמטוס הססנה בעל שני המנועים הוא גרוטאה ואיזה בן דוד רחוק של סבא שלכם טען שהוא הטיס באוויר מטוס כזה עוד בימי מלחמת העולם הראשונה… תדעו שמטוסי הססנה כמו טנקי המרכבה מתחדשים כל כמה שנים, כל עשור בערך יוצא דגם חדש של ססנה והמטוסים בבית הספר חדישים ומורכבים עליהם אמצעים טכנולוגיים הדרושים כיום לטיסה במטוס ולקשר עם מגדל הפיקוח.
אם אתה במקרה אדם גדול מימדים או כבד משקל תדע שאין לדבר שום בעיה וחלק מהטייסים הטובים ביותר שלמדו בבית הספר היו אנשים גבוהים או שמנים, ההבדל היחידי הוא שתצטרך להשתמש בדגם אחר של מטוס קל בעל ארבעה מושבים במקום שניים שיתאים למידות הגוף שלך.