בית ספר לטיסה – המקדים זוכה
לא כל אחד יכול להיות טייס, נדרשת שליטה במימד הגובה(בניגוד לרכבי יבשה שמצריכים התחשבות רק בשני מימדים) נדרש קשר עין- יד מעל הממוצע, ידע של מערכות המטוס ובאווירודינמיקה, ומעל הכול אם לא התמזל מזלכם והתקבלתם לקורס טייס הסיפור אינו בדיוק זול. אך אם חלמתם כל חייכם להיות טייסים, יש לכם את הזמן והיכולת הכלכלית לנסות להגשים את החלום אז אין זמן טוב יותר מעכשיו.
בית ספר לטיסה – Asim
רוב בתי הספר לטיסה שמעבירים קורסים אזרחיים מצויים באזור המרכז(תל- אביב והרצלייה) ליד נמל התעופה “שדה דב”. בזמן שהמחיר של הדלק עולה בקצב מסחרר, שעות הטיסה מתייקרות כל שנה באחוזים רבים. נתון נוסף שהופך את הסיפור ליקר יותר מרגע לרגע הוא האזורים בהם יושבים בתי- הספר לטיסה, מדובר בנדל”ן יקר מאוד באזור המרכז שמשתרע על שטחים גדולים מאוד. כרישי נדל”ן כבר שמו- לב לפנינה שישובת להם מתחת לאף והם מציעים לעיריות ולמדינה סכומי כסף שלבסוף לא יהיה אפשר לוותר עליהם. בגלל הסיבות הללו בתי- ספר רבים לטיסה לא יכולים לעמוד ביוקר העלויות ופשוטים את הרגל והאלה שמצליחים לשרוד נותרים ללא ברירה ומעלים את המחירים של שעות הטיסה שגם ככה אינן סיפור זול.
קורס טייס אזרחי בבית הספר לטיסה
ישנם כמה אפשרויות להפוך להיות טייס בתור תחביב, זה לוקח פחות או יותר שנה ועולה שבעים אלף שקלים. תוכלו להטיס מטוס קל. רוב החניכים לוקחים שעורים על ססנה 152- מטוס דו מושבי. אך לחניכים הגבוהים או כבדי המשקל הפיתרון קצת יקר יותר במטוס הססנה 172 בעל ארבעה מושבים וטיפה גדל יותר. הם מטוסים דו מנועיים(כל מנוע זה בעצם הפרופלורים בצדי המטוס). לאחר סיום הקורס הראשוני תוכלו לקחת את המטוס לסיבוב בתנאי מזג-אוויר טובים בלבד, ללא ערפל או גשם וכמובן שרק במהלך היום ולא בלילה. נדרש מהטייס המתחיל לצבור לפחות 40 שעות טיסה אך מניסיון העבר זה לוקח בערך 60 שעות ולוקח סך הכול שנה. מנהל בית ספר לטיסה: “אם החניך רציני, מגיע לשיעורים כל שבוע ועושה את המבחנים הוא יוכל לקרוא לעצמו טייס תוך שנה”. כמובן שמדובר ברישיון בסיסי ולא על קריירה. כדי לעבוד בזה נדרשות שעות טיסה בהיקף של בין 300-400 שעות. אך יש בית ספר שמציעים מחירים מוזלים לתוכניות מסוג זה. אך לנחושים מבינינו אם יש לכם חצי מיליון שקל והמון זמן פנוי זה אפשרי.
מסוק
הטסת מסוק בסימולטור היא סיפור אחר לחלוטין, תפעול המסוק הוא מורכב יותר ממטוס נוסעים ורק כדי להטיס אותו בתנאי ריאות ומזג אוויר טובים נדרשות 2000 שעות טיסה והשיעורים עצמם יקרים בהרבה. אך האנשים שמטיסים מסוק לא מסוגלים לחשוב על לוותר על התחביב האקסקלוסיבי שלהם. וניתן למצוא בתי- ספר עם תוכניות של תשלומים מראש שמזילים את הסיפור בצורה משמעותית.
אז להפוך את הטסת הכלי המדהים הזה לקריירה זה לא דבר פשוט אך אפשרי בהחלט ובכל מקרה כדי מאוד להזדרז כי זה לא נהיה זול יותר או פשוט יותר עם הזמן למרות המצופה. למרות המחירים היקרים בתי הספר הקיימים מקצועיים מאוד(למרות שיש להיזהר מבתי ספר קטנים אבל אין להם את האמצעים לאכוף את בדיקות הבטיחות הדקדקניות שנדרשות) המדריכים הם בדרך- כלל יוצאי חיל האוויר וזו חוויה של ממש לשהות איתם באוויר ולא רק בגלל מורשת הקרב, בניגוד לשיעור טיסה בארצות- הברית הם היו במצבי קיצון ויוכלו לתת לכם טיפים מקצועיים על ההתנהלות במצבי לחץ.